Canan Sevgi Salman'dan Ballıkaya İle İlgili Şiirler



CANAN SEVGİ GÜNER'DEN BALLIKAYA İLE İLGİLİ ŞİİRLER
Canan Sevgi GÜNER














KÖYÜMDEYİM

Çocukluğum çağırıyor beni 
Kapattım gözlerimi 
Köyümdeyim, çocukluğumda.

Elimde renkli bir şeker... 
Örgülü saçlarımda 
Annemin ördüğü beyaz bir kurdela...

Uçurtmamız bile olmamıştı 
Ne balon bilirdik o günlerde 
Ne de bir kağıt helva.

Kızlar oyun peşinde... 
At koşturuyor çocuklar. 
Kadınlar hep bir telaşta.

Çocukluğum çağırıyor beni 
Kapattım gözlerimi 
Köyümdeyim, çocukluğumda.

Yıkılan evlerde yiten hayaller, 
Ne gurbete gidenler, ne de yitenler 
Biliyorum işte, gelmez bir daha

Büyüdük hayat bizi savursa da 
Bir bahane getirdi seni bana 
Ben de sevdam ile geldim yanına

Ve diyorum ki belki vasiyet 
Ölürsem gurbet ellerde etme şikayet 
Cebinde saçlarım,yalnız gel bana.

Çocukluğum çağırıyor beni 
Kapattım gözlerimi 
Köyümdeyim, çocukluğumda...

21 Mart 2015

* * *


KEŞKE 

Keşke şu an 
Köyümün soğuk, haşin, hoyrat 
Rüzgarları değse alnıma. 
Sonra ağlasam... 
Yitip giden yıllara, 
Özlediğim çocukluğuma, 
Kırılan yüreğime, 
Kanayan yaralarıma ağlasam. 

23 Eylül 2014

* * *


KÖYÜME 

Sılamadır özlemim. 
Gidemediğim, gittiğimde doyamadığım 
Köyümedir hasretim. 
Toprağım, alınyazım, kaderim... 
Cem'ine, yoluna serim veririm. 
Yüreğimde açtığı yaraları 
Kendi merhemiyle iyileştirdim. 
Ben en çok eski köyde kaybettiğim 
Çocukluğumu özledim.

Ekim 2014


* * *

KİM BİLİR?

Kim bilir şu harman yerinde 
Kimlerin tozu savruldu yürürken

Kim bilir şu dağın eteklerine 
Kimler özlem duydu da bir daha göremedi

Kim bilir ne sevdalara tanık oldu pınar başları 
Kimlerin sevdası yüreğinde yarım kaldı

Kim bilir, kimleri uğurladık gurbete 
Kimlerin kalbi gurbette ama hep sılasında kaldı

8 Nisan 2015

Yorumlar

Popüler Yayınlar