Gönül Aslan'dan "Şiir Günlüğü"




Gönül Aslandan "Şiir Günlüğü"

Süleyman ÖZEROL

6 Mayıs 1975 tarihinde Balıkesir ili Bandırma ilçesinde doğdu. Annesi Fatma Güneş, babası Ali Güneş’tir.
Bandırma’da Atatürk İlköğretim Okulu ve Bandırma Ortaoku’lunda okudu. İzmir ve Bandırma’da yaşadı.
23 Eylül 2002 tarihinde Tansel Aslan ile evlendi. Ece (2003) ve Sude (2008) adlarında iki kız çocukları var.
Çocukluğunda ve öğrencilik yıllarında yazar ve şairlere ilgi duyarak okuma alışkanlığı kazandı ve bu alışkanlığını geliştirdi. O sıralarda şiire ilgi duysa da 2012 yılından itibaren şiir yazmaya başladı. Şiirlerinde aşk, sevgi, hasret, hüzün gibi konulara yer verdi. Müzik, bağlama ve özellikle halk oyunları ile ilgileniyor. 

“Öğrenci iken halk oyunları oynadım, şimdi kızımı gönderiyorum” diyor.
Şiir sanatı ile hayalini gerçekleştirmek istediğini belirterek, şiiri bir tür dertleşme olarak değerlendiriyor.
“Herkes o kadar meşgul ki kimse kimseyi dinlemez oldu. Şiir bence en iyi arkadaş, şiir yazmak en iyi dertleşme biçimi. Hayaller ve hayatlar o kadar farklı ki bazen sıkışıp kalırız, o zaman en iyi bir kaçış belki de sığınak şiir yazmak… İçini dökmek, satırlarla dertleşmek gerek…
Çocukken aklıma şair deyince deniz kenarında bir ev denize sıfır, sonra bahçede masa üzerinde bir daktilo, içinde çiçeklerle bahçesi, benim için ulaşılmaz gelirdi, Öyle hayal ederdim, hep özenirdim. Kısmette o da varmış demek ki, bir şeyi çok istersen oluyormuş. Ben içimden geleni yazıyorum...”
Şiir dışında bir de roman denemesi olan Gönül Aslan, “Ortaokuldan sonra okumadım o kadar pişman oldum ki anlatamam. Ben de istedim, ‘bu yaştan sonra mı’ dediler. Gençlerimiz kesinlikle okumalı, içini dökmeliler diyorum. Hayat istediğini vermez bazen. Rengârenk yaşamak lazım hayatı her tonuyla… Onları istediğimiz gibi yaşatabiliriz. İstediğimiz renklerle” diyerek doğallığını da dile getiriyor.
Gönül Aslan’ın derlediğim yaşamöyküsünü ve “Şiir Günlüğüm” adını verdiği kitabını düzenleyerek okurların beğenisine sunuyorum.
İyi okumalar, saygılar, sevgiler…

Gülümse

Senin hayallerin öldü mü?
Sen yaşarken içinde...
Gülmek zorunda kaldın mı?
İçin kan ağlarken bile…
Belki de her gülüş bir küfürdür,
Bu bozuk düzene…
Öyleyse sil gözyaşını
Hayata gülümse…

Yorumlar

Popüler Yayınlar