Öğretmen Ressam; Ali Çağlayan

Öğretmen Ressam; Ali Çağlayan 

4 Haziran 2016 günü Büyükşehir Belediyesinin Güven Park Sanat Galerisinde bir sergi olduğunu gördüm. Fotoğraf makinem yanımda yoktu. Güvenlik görevlisi serginin bir süre daha açık olduğunu söyledi. "Daha sonra uğrarım" dedim. 
6 Haziran 2016 günü uğradım ve meslektaşım öğretmen ressam Ali Çağlayan ile bir süre söyleştim, birkaç da fotoğraf çektim.
Divriği toprakları, Ayranca Dağlarının arka yüzünde, Hekşmhan'a bağlı olan bizim köy Ballıkaya (Mezirme) ise tam güneyinde. Yani aramızda dağlar var...
Yağlıboya ve suluboya tekniklerini kullanan Ali Çağlayan'ın 1 Haziran 2016 tarihinde açılan sergisi 12 Haziran 2016 tarihine kadar sürecek.

Ali Çağlayan Kimdir?

1943 yılında Divriği'nin Kuluncak köyünde doğdu. O tarihte köyünde ilkokul olmadığından dolayı Kangal ilçesine bağlı Kabakçevliği köyünde ilkokulu bitirdi. Aynı yıl Yıldızeli Pamukpınar İlköğretmen okulunun yatılı kısmına girdi ve şu an Profesör olan Prof. Dr. Ressam Şafak Gökşin ve Prof. Dr. Ressam İsmail Avcı'dan resim dersleri aldı.
1965 yılında bu okulu bitirdi, aynı yıl Edirne'nin Keşan ilçesinin Sazlıdere köyüne Öğretmen olarak atandı. 
1973 yılında Milli Eğitim Bakanlığı'nın açtığı Resim-İş kursunda Ressam Şeref Bigalı'dan dersler aldı ve kursu bitirdi.
1987 yılında Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesini bitirdi.
1993 yılında Ankara'da Resim Öğretmenliğinden Emekli oldu.
Amerika ve Türkiye'de Özel koleksiyonlarda resimleri vardır. Ayrıca Milli Kütüphane, Ankara Büyükşehir Belediyesi ve Ankara Altındağ Belediyesi Kültür ve Sanat Galerilerinde resimleri vardır.
Evli ve dört çocuğu olup, Ankara'nın Keçiören ilçesinde oturmakta, resim çalışmalarına devam etmektedir.

Yorumlar

  1. sayın Süleyman Özerol Bey,katkılarınızdan mutlu oldum.teşekkür ederim.

    Ali çağlayan-ressam-Eleştirmen

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ali Bey Merhaba
      Köyünüzde Hekimhan Başkavak (Mihail) köyünden gidenler varmış. Bu konuda bilginiz var mıdır?
      Saygılar...

      Sil
    2. Merhaba Ali Bey
      Köyünüze Hekimhan Mihail (Başkavak) köyünden göçenler olmuş. Bu konuda bilginiz var mıdır?
      Saygılarımla...

      Sil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar