LEYLA ULUSU



LEYLA ULUSU

1973 yılında Sivas ili Divriği ilçesi Günbahçe köyünde doğdu.  Annesi Emine, babası İbrahim’dir. Beş çocuktan dördüncüsüdür. Günbahçe köyü İlkokulunda okudu.
1990 yılında Ahmet Ulusu ile Ahmet Ulusu ile evlendi. 2001 yılından buyana Ankara’da yaşamını sürdürüyor. Biri kız biri erkek olmak üzere iki çocuk annesidir.


Köyünde Kenger Toplarken
Çocuk denecek yaşlarında iken şiire ve halk müziğine ilgisi vardı. Ankara’ya gelince Mamak Toplum Merkezi ile Çağdaş Kadın ve Gençlik Vakfının düzenlediği tiyatro, koro ve beceri kurslarına katıldı. 20006 yılından buyana Kenan Şahbudak yönetimindeki Ozan-Der korosunda yer almakta ve aynı zamanda solist olarak da eğitimini devam ettirmektedir. Aynı zamanda Halk Ozanları Kültür Derneği yönetim kurulu üyesi ve Kadın Komisyonu Başkanı olarak görev yapıyor.
Halk Ozanları Kültür Derneğindeki ozanlarla iletişimi sonucu onlardan esinlenerek şiirlerini daha güçlü bir şekilde yazmaya başladı. Şiirlerinde kendisine ustalık yapan Kenan Şahbudak tarafından verilen “Canleyli” mahlasını kullanıyor.
Şiirleri Kültür Çağlayanı dergisinde yayınlandı.

ÖLMESEM DE BİR

Bu kara bahtıma her gün ağlarım
Artık yansam da bir yanmasam da bir
Hayalinle gezer kendim eğlerim
Artık ölsem de bir ölmesem de bir

Yüreğine başka sevgi akmasın
Gözlerine başka gözler bakmasın
Her doğan gün hayalimi yıkmasın
Artık ölsem de bir ölmesem de bir

Gözlerimde hasret yaşları vardı
Gönlümü sevdanın ateşi sardı
Bu yüreğim bana hep seni sordu
Artık ölsem de bir ölmesem de bir

Canleyli’yim durup maziye daldı
Bir hevesle sevdim yâd eller aldı
Bizim kavuşmamız mahşere kaldı
Artık ölsem de bir ölmesem de bir

28 Haziran 2013, Ankara

EL OLDU

Diyarı gurbete savurdu felek
Gurbet vatan, vatan el oldu bana
Yakıp da kavuran hasreti silek
Gurbet vatan, vatan el oldu bana

Bir liman bulup ta sığınamadım
Bu dünyada kul da sayılamadım
Dostlarım vurdular ayılamadım
Gurbet vatan, vatan el oldu bana

Bacım kardeşim de olmuş el gibi
Oldum kervan geçmez taşlı yol gibi
Canleyli’yim gözüm yaşı sel gibi
Gurbet vatan, vatan el oldu bana.

25 Mart 2014, Ankara 


Özledim gözlerim yoluna bakar
Burada yaşamak zor benim anam
Yüreğimi senin hasretin yakar
Yakıpta kavurur kor benim anam


Neler geldi garip yavrun başına
Hasret kaldı toprağına taşına
Kimse bakmaz oldu gözüm yaşına
Sel oldu akıyor gör benim anam

Senin kadar kimse sevmez bilirim
Fırsat olsa hep yanında kalırım
Canleyli’nim ben yoluna ölürüm
Pamuk yüreğine sar benim anam

4 Mayıs 2014, Ankara

Yorumlar

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar