Zahide Can'dan İlk İki Kitap


Zahide Can'dan İlk İki Kitap

Süleyman ÖZEROL

Geçen ay Bursa’dan arayan Zahide Can, masallar ve şiirler yazdığını, yazdıklarını kitap olarak yayınlamak istediğini belirtti. Bir süre sonra bir dosya ile bir defter gönderdi. Dosyada masallar, defterde şiirleri vardı. Bunları düzenleyerek basıma hazırladım. Kitap kapaklarını da ben düzenledim. Masal kitabına ‘Yaramaz Tavşan İle Ağaçkakan’, şiir kitabına da ‘Unutmayı Beceremedim’ adının uygun olduğuna ikimiz birlikte karar verdik. Çalışmaları ile ilgili olarak da şunları anlattı.

“Kendimi şiirle daha iyi anlattığımı düşünüyorum. On iki yaşından beri şiir yazıyorum.
Şiiri, şiir okumayı seviyorum. Daha çok da duygusal, hüzünlü şiirleri, aşk şiirlerini seviyorum.
Şiirlerimden bazılarını bestelemek, bunun için de beceri ve donanım kazanmak istiyorum.
Küçükler için masalları yayınladım, ancak büyükler için de öyküler yazmayı düşünüyorum.”


Zahide Can, ‘Unutmayı Beceremedim’de ilk iki şiirine ve çiftli sayfalardaki şiirlerine başlık eklemediğinden “İçindekiler” bölümünde yalnızca eklenen başlıklar verildi.
Yaşamöyküsünü kısaca derleyerek sunuyor, iki yapıtı ile birlikte değerlendirmeyi okurlara bırakarak, kendisine edebiyat yaşamında başarılar diliyorum.

Zahide Can Kimdir?

1 Ocak 1983 tarihinde Balıkesir Dursunbey Çaltıcak (Hopanlar) köyünde dodu. Mehmet ve Sadiye kızı olup üç kardeşin en büyüğüdür. Babasını küçük yaşta kaybetti, ilkokuldan sonra öğrenimini sürdüremedi. Bursa’da özel bir işyerinde çalışıyor.
Çocukluğunda yaşlı kadınlardan dinlediği masallara ilgi duyarak bunları kaleme aldı, şiirler yazdı. Masalları, ‘Yaramaz Tavşan İle Ağaçkakan’, on iki yaşından beri yazdığı şiirlerden bir bölümünü de ‘Unutmayı Beceremedim’ adıyla yayınladı.

Unutmayı Beceremedim 



Daha ayrılığın ilk gününde
Bir hüzün çöktü yüreğime
Eksik olmadı dinmedi
Gözümde yaşlar
Tek dostum
Sırdaşım oldu akşamlar
Unutmak kolaysa
Unutmayı beceremedim

Dostlar dedi gel takıl bize
Unutursun birkaç günde
Gezdim dolaştım bu şehirde
Seni gördüm
Her sokak her köşede
Unutmak kolaysa
Unutmayı beceremedim

Herkes dedi unutulur
O büyük sevgin kaybolur
Canım dediğin sana el olur
Unutmak kolaysa
Unutmayı beceremedim 

Yorumlar

Popüler Yayınlar