"Sen Askerlik Yapamazsın Oğlum"

“SEN ASKERLİK YAPAMAZSIN OĞLUM”
Alpaslan METİN 
1967 Ankara doğumluyum ve 1987 yılında Cebeci Askerlik Şubesine, "Asker olmak istiyorum” diye başvurdum.
“Sağlık sorunun var mı?” dedi memur.
“Tek gözüm görmüyor, onun dışında cin gibiyim” dedim. Sağ gözümde görme sorunu vardı.
“Olmaz, o zaman seni Mevki Hastanesine sevk edeceğiz, rapor getir” dedi.
“Olur” dedim, gittim hastaneye, iki gün uğraştım ve muayene oldum. “Sen askerlik yapamazsın oğlum” dedi doktor. “Niye?” dedim. “Tek gözün görmüyor” dedi bana.
Dedim ki, “Hocam, ben askere gitmek istiyorum. Diğer gözüm yeter bana” ve aldım “elverişlidir” raporunu…

Acemi birliğim Denizli Çavuş Talimgâh Taburu…
Bir gün, yirmi beş metreden atış talimi vardı. Sağ göz görmüyor, ters atış, hedef tam isabet…
Komutan yanıma geldi, “Sen solak değilsin, neden öyle kullanıyorsun silahı?” diye sordu.
“Benim sağ gözüm görmez” dedim.
“Sen doğru askeri hastaneye gideceksin” dedi.
“Elverişli raporum var” dedim.
“Ben anlamam” dedi, sevk ettiler beni…
Hastaneye gittim, binbaşı doktor, “Seni çürüğe ayıralım” deyince dünyam yıkıldı.
“Yapmayın komutanım! Bırakın, askerliğimi bitireyim” dedim.
“Çok mu istiyorsun?” dedi, “Evet” dedim.
“O zaman yürü birliğine, raporu ben düzenler birliğine gönderirim. Sol atışa devam et, kendine de dikkat et” dedi.
Dünyalar benim olmuştu…
Askerliğimi tamamladım ve teskere aldım.

Yorumlar

Popüler Yayınlar