Şair Şahan Düzgün’den Üç Kitap Birden




Şair Şahan Düzgün’den Üç Kitap Birden

3 Haziran 2017…

Kahvaltıyı hazırlarken bir yandan da köyde bulunan Hüseyin Başaran ile konuştum. Sebze ekiyormuş. “Sobayı hala yakıyorum” derken; biraz sonra Kızılay’dan arayan Mehmet Ayhan, Necatibey’de Ulusal Eğitim Derneği'nden sonra Şahan Düzgün'ün imza yerine geleceğini bildirdi.
Kızılay’a, oradan Necatibey’e geçtim. Sacit Yılmaz’a uğradım, hemen yanındaki Kaleli Apartmanında Cem Vakfı Malatya Şubesinde Şahan Düzgün’ün yeni çıkan üç kitabının imza günü var, oraya çıktım.
Hurşit Şaylan, Pakize Altan, Ahmet Şahinoğlu, Bayram Yelen, Songül Yılmaz, Turgut Koçak, Ayşe Sema Özkök, Bayram Kaya ve daha pek çok kişi ile görüştüm. Pakize Altan'ın sunumu ve Şahan Düzgün’ün yaşam öyküsünü okuması ile etkinlik başladı.
1972 yılında Urfa’ya ilk atandığımda tanıştığım Şahan Düzgün bakalım bugüne kadar neler yapmış?

Şahan Düzgün

1948 yılında Tunceli Mazgirt'te doğdu. İlkokul ve ortaokulu, Mazgirt'te, Sanat okulunu Elazığ’da tamamladı (1967). Teknik eleman olarak PTT Urfa (1968-1974), Telekom Antakya İl Müdürlüğü (1976-1996) ve Ankara Dikmen Müdürlüğünde çalışıp, 2003 yılında emekli olduk. Yaşamını Ankara’da sürdürüyor. Kültür sanat etkinliklerine katılıyor ve kitap çalışmaları yapıyor.
1980 öncesinde memur örgütlenmelerin de aktif görevlerde bulundu. Hatay TÜM-DER (Tüm Memurlar Birleşme ve Dayanışma Derneği) uzun süre İl Başkanlığı ve Bölge Temsilciliği görevlerinde bulundu.
Yazı ve şiirleri Ekspres, Demokrat (1978) gazeteleriyle Genç Şairler Antolojisi, Bizim Ece Şairler Antolojisi, Atatürk Türkiye’si Şairler Antolojisinde yayınlandı.
“Umut” (Şiir, 1973), “Çıra” (Şiir, 1974), “Dost Dersim” (Şiir, 2005), “Otuz Yedi Candılar” (Şiir, 2006), “Şiir, Şair, Ozanlık Üzerine” (Deneme), “Alevi Bektaşi İnancında Kutsal Günler” (Araştırma, 2005) adlı kitapları yayınlandı.
Ankara Cem Vakfı Başkanı Faruk Ali Yıldırım, Turgut Koçak, Mustafa Düzgün, Namık Kemal Zeybek birer konuşma yaptılar, Pakize Altan arada şiirler okudu.
Etkinlik sırasında Mehmet Ayhan geldi, kendisine düzenleyip basıma hazırladığım Ozan Mutsuz’un, “İrdeleyin Hele Beni” kitabını armağan ettim. Kendisi de bana Mevlüt Kaplan’ın hazırladığı, Öğretmen Dünyası dergisinin eki olan “Vatansever Bir Eğitim Devrimcisi Mustafa Necati” kitabını armağan etti.
Vakfın Kadın Kolları Başkanı Fatima Özcan'a “Televizyonu Nasıl Buldum” kitabımı armağan ettim ve kartımı verdim.
Yazı işleri müdürlüğünü sürdürdüğümde Malatya Yorum’da çalışan Nalân Sakın, İbrahim Halıcı ile birlikte geldi. “Gözlerime Bakma Ne Olur” ve “Televizyonu Nasıl Buldum” kitaplarımı Nalân’a, “Televizyonu Nasıl Buldum” kitabımı İbrahim’e armağan ettim. Uzun süre sohbet ettik. Kemal Kartal’dan Fatih Hilmioğlu’na kadar…

Üç Kitap Birden



Şahan Düzgün yeni çıkan kitaplarını imzaladı, ben de kitapları aldım. Eve döndükten bir süre sonra kitapları gözden geçirdim.
Su Suretinde Ay Şavkı: Çeşitli konularda serbest şiirlerden oluşuyor. Şiirlerde ana temayı ise toplumsallık oluşturuyor.
Sevgi ve Aşk Üzerine: Adı üstünde, sevgi ve aşkla ilgili denemelerden oluşmuş.
Sultan Nevruz ve İmam Ali'nin Doğum Günü: Nevruz kavramı ve bunun Hz. Ali’nin doğum günü ile ilişkilendirilmesi konusu üzerinde durmuş.
Kitaplar, Ekin Sanat tarafından yayınlanmış. Kitapların üçünün de içeriği ile ilgili değerlendirmeleri okurlara bırakırken, yeni baskı yapıldığında düzenleme ve yazım denetiminde daha titiz olunması gerektiğini belirtmek istiyorum.

Yorumlar

Popüler Yayınlar