Necmi Göçer

NECMİ GÖÇER

Necmi Göçer ile Malatya'da bir zaman aynı mahallede oturduk. radyo ve televizyon programları yaptığım doksanlı yıllarda o da Metin Özer arkadaşımız ile radyo ve televizyon programlarına katılıyor, programlar yapıyordu. Sonra Akçakale'ye gitti, bir süre orada kalıp döndü. Hekimhan Müzik Kültürü kitap çalışmamız çerçevesinde 17 Eylül 2016 günü yaşamöyküsünü derleyerek düzenledim.

Necmi Göçer


10 Ocak 1969 tarihinde Hekimhan Güzelyurt kasabası Polatlı mahallesinde doğdu. Annesi Gülendam Göçer, babası Bayram Göçer'dir.
Güzelyurt İlkokulu, Malatya Kubilay Ortaokulu ve Malatya Lisesinde öğrenim gördü.
1988-1989 yıllarında Samsun ve İstanbul'da (yazıcı okulu), Kars Sarıkamış'ta askerliğini tamamladı.
1994 yılında Şanlıurfa Akçakale ilçesinde TEAŞ kurumunda göreve başladı. İki yıl burada görev yaptıktan sonra Malatya'ya geldi ve halen görevini sürdürüyor.
2005 yılında Hekimhanlı Emine Hanım ile evlendi, iki çocukları var.
2010 yılında görevini sürdürürken İnönü Üniversitesi Elektrik Bölümünü bitirdi.
Şiir yazıyor, şiirleri herhangi bir yerde yayınlanmamış...
Ortaokul yıllarında mandolin çalarken kendi kendine bağlama çalmayı da öğrendi. Malatya yöresi ağırlıklı olmak üzere Ege bölgesi hariç ülkemizin hemen yer yerine ait türküleri çalıp söylüyor.
"Fırat Ağlasın" adlı şiiri ile Ozan Metin Özer'in "Bugün mahzun gördüm gül cemalini" adlı şiirini besteledi.
Türk Sanat Müziği ile de ilgileniyor, bağlaması ile çalıp söylüyor.
Malatya'da Metin Özer ile yaptığı radyo ve televizyon programlarında bağlaması ile çalıp söyledi, eşlik etti.
Keman çalmasını da kendi çabası ile öğrendi, bir süre Talip Özak'tan ders aldı.
Kendisinden bağlama çalmasını öğrenenler oldu.

Türkülerle ilgili olarak, "Türküler, halk edebiyatının en zengin alanı olup; h
alkın derdini, neşesini, dünya görüşünü yansıtır. Anadolu halkı bütün acılarını ve sevinçlerini türkülerle dile getirir” diyor.

Şiirlerinden birini sunalım.

Bir Tanem

Öyle güzelsin ki incesin gülden
Billahi kalbimi çaldın bir tanem
Beni benden aldı yüzündeki ben
Aklımı başımdan aldın bir tanem


Bir garip bülbülüm kapına geldim
Tutuldu dillerim esirin oldum
Güzel gözlerine takılıp kaldım
Beni ummanlara saldın bir tanem

Dilerim ki beni elden sorasın
Gönlüne danışıp karar veresin
Ancak bu yarayı böyle sarasın
Bilmem kararsız mı kaldın bir tanem

Sende bir yakınlık duyarsan bana
Söyle ki canımı vereyim sana
Olmak istiyorum senle can cana
Bütün bedenime doldun bir tanem

Cümle kelimeler söndü bakşından
Necmi mecnunlara döndü aşkından
İndiremem seni gönül köşkümden
Sonsuz misafirim oldun bir tanem


Yorumlar

Popüler Yayınlar