Aysel Kangallı, “Yürektekini Dil Söylüyor” Diyor

Aysel Kangallı, “Yürektekini Dil Söylüyor”
Diyor

Süleyman ÖZEROL/Araştırmacı-Gazeteci

Aysel Kangallı, komşu köyümüz Uğurlu’dan. Eskiden Baltacıbaşı, Üğürcük derlerdi. Özellikle Arguvan ve Hekimhan türkülerini içten ve özüne bağlı kalarak söylemesi ile tanıyorum onu. Kendisini sanatçı addetmiyor ama olsun, ben onu sanatçılığıyla değerlendirerek yazmak istedim. Önce kendi kaleminden kendisini anlatımını, sonra da yaşamöyküsünü sunuyor; hem yaşamında, hem işinde, hem sanatında başarılar diliyorum.

“Yürektekini Dil Söylüyor”

Merhaba ben Malatya ili Hekimhan ilçesi eski ismi Baltacıbaşı yeni ismi Uğurlu köyü olan Anadolu kızıyım. Babam Ali, anam Bessey Kangallı. İkisinin de ikinci evliliklerinden ilk çocuklarıyım. 


Beş kardeş idik… Babam çok yaşlı olmasına rağmen ben babamı çok severdim ve hep nasihatlerini dinlerdim. Bana, “Allah muhannete muhtaç etmeye” derdi. Tabi ben ne dediğini anlamazdım. Muhannet nedir, kimdir… “Yanık ekmek başa kakınçtır” derdi. Ben de hani köylerde ödünç ekmek alırdın ya, “ben de yanık almam” derdim kendi kendime. Yıllar sonra rahmetli babamın ne demek istediğini anladım.
Babam sesimi çok severdi, hele kızım bir türkü söyle derdi ben de kendi köyümde düğünlerde türkü söylerdim öyle mutlu ederdi ki beni türkü söylemek.
Babamlardan ayrıldığım gün bana, “Sen evleniyorsun, seni ya görürüm ya da görmem, bana bir türkü söyle” dedi. Ben de söylemeye başladım:

Dağda karanfilim bağda fidanım
Bugün misafirim yarın giderim


Ömründe hiç ağlamamış babam o gece ağladı. Gözünün birine çelik batmıştı, görmüyordu, ben baktım ki babamın o gözünden bile yaş akıyor. Asla unutmadım ne babamı ne de türküleri. Benim vazgeçilmez parçamdı türkü söylemek…
Yıllar sonra Müslüm Bozkurt ile karşılaştım. Birlikte düet yaptık, “Hancı”yı, “Evlerinin önü ceviz küdügü”nü söyledik. Sosyal medyada tutulunca biz de söylediklerimizi paylaştık Türkiyem TVde program yaptık birlikte.
Halen ticaretle ilgiliyim ama zamanım oldukça eşin dostun davetlerinde bulunuyorum. Türkü söylemek hobimdi ama şimdi mesleğim haline geldi. Beni hiçbir şey bu kadar mutlu edemezdi herhalde. Türkü söylemek benim vazgeçilmezimdir.
Kendi eserlerim var, inşallah albümüme okumak istiyorum
Yani müzik yönünden çok mutlu bir yaşantım var. Artık biraz ağırlık vermek istiyorum sanata, sesimi daha çok kitlelere ulaştırmak istiyorum kısmetse…
Taş taşyürekli görünürüm ama aslında kendi dünyamda duygusalım. Yaradılışımda insan sevgisi var, kimseyi kırmak istemem. Bana, “Neden dertli söylersin sen bu türküleri” diye soranlara da “Yürektekini dil söylüyor” derim

Benden bu kadar…
Kısa da olsa anlatabildiysem ne mutlu bana hocam…

Aysel Kangallı

3 Nisan 1966 tarihinde Malatya Hekimhan Uğurlu köyü tarihinde doğdu. Ana adı Bessey baba adı Ali’dir. İlköğrenimini köyünde okudu.
1985 yılında evlendi, 3 kız çocuğu var. 1997 yılından beri Balıkesir Akçay’da giyim mağazası işletiyor ve burada yaşıyor.
Çocukluğundan beri türkü söylemeye heves eden Aysel Kangallı, özellikle Arguvan, Hekimhan, Çamşıhı yöresi türkülerini söylüyor. TRT sanatçısı Suna Teoman’dan ders aldı. Müslim Bozkurt ile yaptığı düet oldukça ilgi çekti. Malatya’da yapan Türkiyem TV’ye davet edildi orada da birlikte söyledi. İnternet üzerinden yayın yapan radyolarda programlara katıldı. Hekimhan yöresinden çalıp söyleyenlerden Hüseyin Yılmaz ve Ahmet Duran Ercan’ın teyzesi olup ailece de çalar söylerler.
Şiir yazar, beste çalışmaları var, albüm yapma denemesi oldu. Kendi eserleri ile albüm yapmak istiyor, müzik çalışmalarını sürdürüyor. 
...
(Yaşamöyküsü 21 Nisan 2016 tarihinde kendisinden derlendi. Kendi kaleminden ise 23 Eylül 2016 tarihinde yazıldı.)

Yorumlar

  1. emeklerine saglık sayın SÜLEYMAN ÖZEROL hocam tşkler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. "SANAT YAŞANTININ İZDÜŞÜMÜDÜR" Sanatçı yoksa sanat da olmaz. Sanat yoksa kültür geleceğe aktarılamaz. "Kaydetmezseniz kaybedersiniz" diyorum ve çalışmalarımı sürdürüyorum.

      Sil
  2. Gerçekten çok yakınen tanıyan biri olarak Değerli dostum yazar Süleyman Özerol Aysel kangallı için yazdıkları daha az bile dost canlısı hemşeri düşkünü ekmeğini on kişiyle bölüşen herkeze yardıma koşan çuval dolusu yemle sokakda ki hayvanlara yiyecek veren yüreği güzel güler yüzlü hoş sohbetli karşısındakine güven veren hep olumlu düşünen hele bir iki bardak rakıyıda alınca çoşup harika arguvan türküleri okuyan çok güzel sanatcı türkü dostu
    dur kendisine çok teşekür ediyor bu güzel reportaş yazısıyla toplumda hakettiği yeri veren Süleyman Özerol dostuma da teşekür ediyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler...
      Tanıdığım sanatçıları tanıtmayı ilke edinmişim...

      Sil
  3. Ağıt gibi çok iyi olmuş ilk defa dinledim gayri dinlerim teşekkürler /su gelir akmayinan/

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar