Çırakman ve Nesimi İle Keller Köyüne Gidişimiz




ÇIRAKMAN VE NESİMİ İLE KELLER KÖYÜNE GİDİŞİMİZ

Kadir OKÇU

1968 yılı olacak, çok zaman geçti…
Arkadaşlar Asık Nesimi Çimen ve Âşık Hüseyin Çırakman’ın Malatya'dan davet edildikleri Keller Köyüne götürecek birini soruyorlar...
Ben o zaman Gazi Eğitim Enstitüsünde Eğitim Bolumu Öğrencisiydim ve de dernek yönetimindeydim. Doğanşehir’de de kitapevimiz vardı. Çırakman’a Gazi Eğitimde konser verdirmiştik dernek olarak. Çırakman o yıllarda çok sevilen, Atatürk’le ilgili deyişleri dilden dile dolaşıyordu. Çırakman’la Ankara’dan tanışıyorduk.
Malatya’da buluştuk. Köye yol yoktu yani arabalar köye 4, 5 km yakınına kadar gidebiliyordu. O mesafeyi yürüyerek köye vardık. Çırakman kilometre Yunus Emre gibi mütevazı bir gönül dostu, Nesimi hoş sohbet, çok sakacı, dünya tatlısı bir insan…
Köye vardık aksam üzeriydi. Yusuf Şahinerlerin evini sorduk. Bizi büyük bir sevinçle karşıladı Şahiner’in babası, koy muhtarı. Tüm Keller Şahinerlerin evinde toplandık. Bir kurban kestiler. Mükemmel bir sofra donattılar. Çırakman ve Nesimi hepimizi deyişleri, türküleri, şiirleriyle büyüledi. Kendileri de coştu bu ilgiden memnun kaldılar. Sabaha kadar çaldı söylediler. Nesimi’nin curası, Çırakman’ın bağlaması Kellerlilerin ilgisini çekti. Unutulmaz bir gece yaşadık.
Her ikisi de büyük çok değerli insanlardı. Yüreklerinde insan sevgisi Anadolu’yu karış karış dolaşıp deyişler türküler söylediler. Onları saygıyla sevgiyle anıyorum. Onları tanımanın ve görüşlerinden yararlanmanın mutluluğunu yasadım. Onlar gerçekten topraktan öğrenen Anadolu'nun özü aydınlık saçan yiğit halk ozanlarıydı.

Yorumlar

Popüler Yayınlar