Neşet Şanlı/Ahvalimiz


NEŞET ŞANLI
1955 yılında Hekimhan’da doğdu. Hekimhan Kocaözü Beldesinden olup annesi Hatice, babası Mustafa’dır. İlkokulu Kocaözü Köyü İlkokulunda okudu. 1967 yılında Akçadağ İlköğretmen Okuluna girdi. 1974yılında Siirt-Pervari’de göreve başladı. Malatya ve ilçelerinde öğretmenlik ve yöneticilik yaptı. 2010 yılında emekli oldu, Malatya’da oturuyor 1981 yılında Nevin hanım ile evlendi. İki çocuk babasıdır.
Şiir yazmak, Türk halk müziği ile amatör olarak uğraşmak, müzik aletleri çalmak gibi uğraşıları var.
Öğretmen okulunda bağlama, keman, mandolin ritim sazları çalmasını öğrendi.
Malatya ve Sivas yöresi ağırlıklı deyişler öncelikli olmak üzere hemen her yörenin türkülerini söylüyor. Okul ve salonlarda sadece özel günlerde etkinliklere katıldı?
Neşet Ertaş, Arif Sağ, Musa Eroğlu örnek aldığı, sanatçılardandır.
Saz ve ses alanında yetiştirdiklerinden güzel sanatlar akademisini bitirenler oldu.
Hece ölçüsü ile yazdığı şiirleri haftalık dergiler ve sosyal paylaşım sitelerinde yayınlandı.
Sınırlı da olsa müzik kültürü ile ilgili araştırma, inceleme çalışmaları yaptı.

AHVALİMİZ

Köylerden başlayıp gezeyim dedim
Virane evlerde baykuşlar gördüm
Bir tepeden şöyle süzeyim dedim
Tarlalar içinde bol taşlar gördüm

Koyun kuzu sanki masallarda var
Kedi köpek sokaklarda ne arar?
Ne bir tavuk sesi ne yumurta var
Köye süt taşıyan kardeşler gördüm

Çarşı cıvıl cıvıl insan kaynıyor
Yarısı aç yarısı da doymuyor
Eti kimse yemeğine koymuyor
İneğin yerinde anguslar gördüm

Çin malları sarmış her yanımızı
Üretmez olmuşuz biz malımızı
İthal mal doldurmuş dükkânımızı
Ondan nemalanan yandaşlar gördüm

Garip Hoca'm ne söylesen nafile
Anlatsam da söz geçmiyor gafile
Dost katarı yürümüyor laf ile
Donuk ifadesiz bakışlar gördüm


Neşet ŞANLI/16 Mart 2011, Malatya

Yorumlar

Popüler Yayınlar