Tanışamadığım Heykel Sanatçısı; Umut Devrim Can




Tanışamadığım Heykel Sanatçısı; Umut Devrim Can

Süleyman ÖZEROL

2009 yılından itibaren oturmaya başladığımız Dikmen semtinde zaman zaman yürüyüşler yaparken Ahmed Arif Parkı’nın yanından aşağı uzanan Ahmet Haşim Caddesinde heykel sanatçısı Umut Devrim Can’ın atölyesinin önünde bir anıt gördüm. Umut Devrim Can’ın Aksaray doğumlu olduğunu öğrendiğim için, kendisi ile görüşür, Aksaray kültür ve sanatı ile ilgili söyleşi yaparım diye düşünerek bir gün yerine gittim. Kapalı olduğunu gördüm. Kapısı önünde bulunan anıtı inceledim. Daha sonra Umut Devrim Can’ın bu anıtının 2008 yılında Cumhurbaşkanlığı Senfoni Orkestrasının önünden kaldırılan ‘Senfoni Orkestrası Anıtı’ olduğunu öğrendim.Bir gün kendisi ile tanışmayı kafama koydum ve daha sonra internetten iletişim kurdum. 21 Şubat 2013 günü ileti yazdım.
“Merhaba,
Çocukluğumun dokusunda var olan sanatlardan biri resim, diğeri yontu...
Her köy çocuğu gibi kil ve çamur taş ve ağaç ile kendimize oyuncaklar yapmakla başladık yarım yüzyılı aşan zaman diliminden önce...
Sizler işin akademik boyutu ile uğraşıyorsunuz mutlaka...
"Yerin yurdun adresesin bilmirem"
Ama bir gün nasıl çalıştığınızı görmek isterim.
Neden mi?
Resim, yontu, Aksaray...
Başarılar...”
Neden ‘Aksaray’ yazmıştım? Doğum yeri olmalıydı…
11 Mart 2013 günü kendisinden yanıt aldım.
“Merhabalar,
Atölyem Sokullu, Ahmet Haşim Caddesi 68 numarada yolunuz düşerse beklerim...
Numaram 0532… gelmeden önce ararsanız (eğer cevap vermiyorsam sms atarsanız daha garanti olur) sevinirim, çünkü bu aralar çok sık atölyede bulunmuyorum.
Birkaç kez kendisini aradım ve bir türlü ulaşamadım.
Derken aradan oldukça zaman geçti, 16 Haziran 2019 tarihinde geçirdiği kalp krizi sonucu yaşamını yitirdiğini basından öğrendim.
Haber şöyle yer almıştı Politika gazetesi internet sitesinde.
‘Balıkesirli heykel sanatçısı Devrim Can geçirdiği kalp krizi sonucu yaşamını yitirdi.’
Balıkesir Halk Eğitim eski Müdürlerinden Necdet Can’ın oğlu olan Devrim Can, başarılı heykel ve rölyef çalışmalarıyla tanınıyordu.
Hacettepe Üniversitesi Güzel Sanatlar heykel bölümü mezunu olan Can, Başkent’te kendi atölyesinde heykel çalışmalarını sürdürüyordu.
Önceki gün evde aniden fenalaşan Devrim Can’ın kaldırıldığı hastanede yaşamını yitirdiği öğrenildi.
46 yaşında ve evli olan Devrim Can’ın cenazesi bugün öğle namazına müteakip Karşıyaka Mezarlığı’nda toprağa verildi.
Politika Gazetesi, merhuma Allah’tan rahmet, kederli ailesine başsağlığı ve sabır diler, acılarını paylaşır.
Devrim Can kimdir?
1973 doğumlu olan Devrim Can, 1995 yılında Hacettepe Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Heykel Bölümünden mezun oldu. Bugüne değin iki kişisel sergi açan sanatçı birçok karma sergi ve sanat fuarına katıldı. Ayrıca yurdun değişik yerlerinde yapımı gerçekleştirilen çok sayıda anıt sanatçının imzasını taşıyor.
Ayrıca bazı sitelerde de haberin yer aldığını gördüm ve okudum.
Genç yaşta kalp krizi; bu bana meslektaşlarım Hekimhan İğdir köyünden Ziya Çavuş ile Kocaözü köyünden İlhan Şahin’i çağrıştırır hep…
Sanatın içine tükürenler, sanatçıları her türlü sıkıntıyla bunalıma sokanlar var oldukça daha çok canları kaybedeceğiz galiba…
Umut Devrim Can ile yüz yüze tanışamamanın üzüntüsünü taşıyarak onu anmak istedim.
Hak rahmet eylesin...

Yorumlar

  1. Merhaba abimin her an fazlasıyla artan hasretiyle fotoğraflarına bakarken içten ve sade yazınızla karşılaştım. Yüreğinize sağlık.
    Saygılar
    Özgür Ürem Can (uremcan75@gmail.com)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Özgür Ürem Can
      (uremcan75@gmail.com)
      Sanatçılarım, sanatçılarım için açıldı.
      Kendisi ile telefon görüşmesi yaptım ama ne yazık görmedi.
      Hak rahmet eylesin...

      Sil
  2. Teşekkür ederim...
    Tanışamadık ne yazık ki?
    Hak rahmet eylesin.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar