Sadık Şimşek

Sadık Şimşek
Süleyman ÖZEROL

2 Temmuz 2016, Saat 17.00 sıralarında Muhtara uğradım. Su sayacı numarasını verdim.
Sadık şimşek Hüseyin Balkan ve Murat Turhan gelmişler, yemek yiyorlardı. Ben de oturdum, bir süre sohbet ettik. 
Sadık Şimşek ile Urfa'da 1978 yılında tanışmıştık. Ben Yetiştirme Yurdunda öğretmen iken o da polis memuru olarak görev yapıyordu. Mesleki anılarını, sonrasını anlattı. Annesinin Gürgür Emmimi uğurlamasını da…
Yeni bağlama almışlar lokantaya, getirdiler Âşık Yoksuli’den üç türkü çalıp söyledim. Her türkünün ilk dörtlüğünü vereyim.

Ahu gözlüm bu yarayı
Senden aldım senden aldım
Başıma bütün belayı
Senden aldım senden aldım

*

Yaralı ceylanım susuz çöllerde
Korkarım ki çöller beni yaralar
Kanat çırptım boz bulanık göllerde
Ne yazık ki göller beni yaralar

*

Sanki bir ettiğim var ki feleğe
Telli gelin yataklarda iniler
Bağrımı çürüttüm ben döğe döğe
Benim sunam yataklarda iniler


Sadık Şimşek’in Arguvan Türküleri kitabımızda var olan yaşamöyküsünü yeniden derledim, daha doğrusu güncelledim.

Sadık Şimşek

1948 yılında Malatya ili Arguvan ilçesi Halpuz (Dolaylı) Mahallesinde doğdu. Annesi Nafiya, babası Hasan’dır.
İlkokulu Halpuz’da, ortaokulu Arguvan ve Arapgir’de bitirdi. Malatya ticaret lisesini terk etti. Memuriyeti sırasında Urfa Lisesinde lise öğrenimini dışarıdan tamamladı.
Askerliğini İzmir Bornova ve Tekirdağ Çorlu’da yaptı.
1970 yılında İstanbul Etiler Polis Okuluna girdi, 1971 yılında Kahramanmaraş’ta göreve başladı. Urfa, Siverek, Diyarbakır, Rize, Uşak’ta görev yaptı. Mesleki örgütlenmelerde yer aldı, bu nedenle çeşitli soruşturmalar geçirdi, görevden alındı, tutuklandı, yargılanıp aklandı. 1982 yılında Arguvan’da lokantacılık yapmaya başladı.
1984 yılında siyasete girdi, 1996-199 yılları arsında Arguvan Belediye Başkanlığını yürüttü.
1972 yılında aynı mahalleden Kalende Ekici kızı Sakine Hanım ile evlendi. İki kız bir erek çocuk babasıdır.
Emekli olunca Arguvan’a yerleşti ve yaşamını burada sürdürüyor.
On iki on üç yaşlarında iken Halpuz’da bağlama çalan Abidin Dede’ye özenerek kendi kendine bağlama çalmasını öğrendi. Daha çok dost meclislerinde, toplantılarda Arguvan yöresi türkülerini çalıp söyledi. Birkaç kez yerel televizyonlarda programlara katıldı.
Şiir yazıyor, yazdıklarının bazılarını besteliyor, çalıp söylüyor.
“Yar yüreğin soğudu mu” adlı yapıtı Fatma Şahin tarafından okundu.
Yöre türkülerinin kaynak kişisi Hacı Engüzel (1932) için, “Bugün var, yarın yok; bir an önce ziyaret edin” diyor.

Kalkmak istedim, ancak bir konukları gelecekmiş, bekledik ve Zekeriya Üstün geldi. Üç deyiş çalıp söyledi, izin istedim kalktım, Numan’ın oraya geldim, bira söyledim. Numan ile epey sohbet ettik. Fatoş geldi, Vayloğ Dede kitabımı armağan ettim. Bir süre sonra Salıcıklı iki kişi geldi. Muhtar Atilla Yağmur ve Bektaş Yağmur ile bir süre sohbet ettik ve eve geldiğimde epey zaman geçmişti. Notlarımı yazdım ve 2 Temmuz 1993 katliamı ile ilgili bir yazı hazırladım.

Yorumlar

Popüler Yayınlar