Ali Haydar ve “Sevginin Gücü”



Ali Haydar ve “Sevginin Gücü”

Süleyman ÖZEROL

Ali Haydar Koyun ile ilgili bazı konuları ve son yayınladığı kitabı üzerine yazmak istiyorum.
Yıl 174, Kıbrıs çıkarması dönemi, Urfa’da asker olan Kırıkkale Hasandede kasabasından merhum Sefa Tokgöz ile tanıştım. Dolayısıyla Malatyalı hemşerim Hasan Koyun ile de tanıştım. Hasan Koyun’un ağabeyi Sadık Koyun Malatya’da taksicilik yapıyordu. Beydağı’nda da otobüs sürdü yıllarca…
Malatya’da Mücelli Caddesi, Cengiz Topel Caddesi ve Turan Emeksiz Caddesi kavşağında bulunan Atatürk İlkokulunun yanında bulunan sokakta seksenlerin sonlarında kurulan Folklor Eğitim Derneği vardı. Gençler burada bir araya gelir halk oyunları çalışmaları yaparlar, çalıp söylerlerdi. Tekerlekli sandalyede yaşayan Ali Haydar Koyun ile yaklaşık çeyrek yüzyıl önce burada tanıştık. Onun Sadık Koyun’un oğlu olduğunu öğrendim sonradan…
Ali Haydar, 1994 yılında kapatılan Folklor Eğitim Derneğinin yerinde TSD Malatya Şubesini kurdu ve başkan seçildi. İletişimimiz sürdü, bir süre sonra 10 yıl kadar yayın yaşamı olan Umudun Sesi adlı bülteni çıkarmaya başladılar ve bu konuda çok emek harcadım. Hemen her zaman yanlarında oldum…
Bu arada bazı şiirleri Umudun Sesi’nde yayınlanan Ali Haydar’a “Sessizliğim” adıyla bir şiir kitabı hazırladık ve 1999 yılında basıldı.
26 Nisan 1994 tarihinden 21 Mart 2015 tarihine kadar 21 yıl TSD Malatya Şubesini yöneten, engelli sorunlarını Malatya’da ve ülkemizde duyuran, dünyaya açan, engelli örgütlenmesinin simgesi olan Ali Haydar kadar bu alanda kim çaba göstermiştir acaba? Kimsenin ve de onun deneyimlerinden yararlanacak kurum ve kuruluşların olduğunu da olduğunu sanmıyorum. Çünkü her şeyi siyasete ve uzantısı olarak ticarete endeksleyenlerin eğitim, bilim, örgütlenme, demokrasi ve benzeri konuları geri plana ittikleri ya da kalkan olarak kullandıkları bir dönemde yaşıyoruz.

***
21 Mart 2015 günü TSD Malatya Şubesinin kapatılmasını duyurdu, 23 Martta şunları yazdım:
“1994 yılından bu yana emek verdiğim, 1998 yılından emekli olunca üye olduğum, 1998’den itibaren 10 yıla yakın “Umudun Sesi” adlı bültenini her şeyi ile desteklediğim, Malatya’da kaldırım rampalarının yapılmasında olsun, Vilayete asansör yapılmasında olsun, engelli otobüsü alınmasında olsun, Engelliler Günü ve Engelliler Haftalarında olsun, hemen her etkinlikte yanında olduğum TSD Malatya Şubesi kendi kendini kapattı!
Düşünebiliyor musunuz?
Ne günlere geldik?
Eklenecek çok şey var; başkan açıklamış zaten…”

***
2014 yılında yeni şiirlerini eski kitapla birlikte ya da ayrı bir kitap olarak bastırmak istediğini belirten Ali Haydar, Ekim 2015’de yeni bir kitap yayınlayarak sürpriz yaptı. Kitabını da 26 Nisan 2015 tarihinde aramızdan ayrılan babası Sadık Koyun’a adamış…
Sevginin Gücü adını taşıyan kitapta engelli sorunlarının anlatıldığını görüyoruz. Ali Haydar, toplumun engellisi ile engelsizi ile bir bütün olduğunu, engelli olmanın başarıya ulaşmada bir engel olmadığını bilen biri ve bunu topluma duyurmayı da kendisine görev edinmiş.
Kitabı okuduğunuzda mistik bir duyguya kapıldığınızı sanabilirsiniz. Biraz daha dikkat ederseniz mistik olmaktan öte duygusallığın ve duyarlılığın izlerini fark dersiniz.
Kırk bir öykü deneme ile birlikte yedi şiirini ve özdeyişleri de serpiştirmiş.
Birkaç öykünün kaynağı belirtilmiş, bir derleme olduğuna göre diğerlerinin de kimden ya da hangi kaynaktan derlendiğinin belirtilmesi bir başvuru kaynağı oluşurdu…

Pes Etmek Yok

Behey dünya
Sen kazan ben kepçe
Dalmışım bağrına
Bir o yana, bir bu yana
Dönüp dursam da
Sonu ölüm olsa da
Pes etmek yok bu uğurda
Kaçıp duran umudu yakalamaya


(Malatya SÖZ: 8 Ocak 2016)

Yorumlar

Popüler Yayınlar