Uğur Bozan

UĞUR BOZAN
Süleyman ÖZEROL

1974 yılında Hekimhan’da doğdu. Aslen Çobanpınarı köyünden olup annesi Fatma, babası İbrahim’dir. İlk, orta ve liseyi Hekimhan’da, yüksek öğrenimini Mustafa Kemal Üniversitesinde tamamladı. 1997 yılında Bağcılar Atatürk İlkokulu’nda sınıf öğretmeni olarak göreve başladı, halen burada görevini sürdürüyor.
1999 yılında evlendi, Umut adında bir çocukları var. Askerliğini 2000 yılında Edirne Keşan’da yaptı.
Halk müziği ve protest müzikle ilgileniyor. İki yılı aşkın süredir beste çalışmaları yapıyor. Karacaoğlan, Dadaloğlu, Pir Sultan, Köroğlu gibi halk ozanlarımız ile Hasan Hüseyin Korkmazgil, Ahmet Telli, Aydın Öztürk, Can Yücel, Aziz Nesin gibi şairlerimizin şiirleri ile söz ve müzikleri kendisine ait olan sıla özlemi konulu türkü formunda besteler, serbest slow, “Pazarcının Türküsü”, “Soma”, “Lümpen Proleterin Şarkısı” gibi gündemi anlatan hayatı duyan protest şarkılar yanında sözleri arkadaşlarına ait şiirler de besteledi.
Gitar ve bağlama çalıyor. Bağlama ve gitar çalmayı kendi çabası ile öğrendi. Köyde amcasının bağlaması olması ve muhabbet türküleri bağlamayı öğrenmesinde etkili oldu. Gitarı ise üniversite son yılı olan 1997 yılında Hatay’da öğrendi, arkadaş müzik ortamlarında çalıp söyleyerek geliştirdi. Doğu yöresi türkülerimiz ağırlıklı olarak her yöreden çalıp söylüyor.
Grup Yorum, Efkan Şeşen, Ahmet Kaya, Musa Eroğlu, Zülfü Livaneli, Haluk Levent, Servet Kocakaya ve Nurettin Rençber’i severek dinliyor.
Şiir yazıyor, şiirleri ilk kez Hekimhanlı Şairler kitabında yer aldı. (2015). Şiirlerinden bestelediklerini kendisi çalıp söylüyor.
Beste çalışmalarına temel oluşturması için halk ozanlarımızın hayatı ve şiirleri hakkında kitaplar okuyarak bilgilenmeye çalıştı.
Mesleki alanda Eğitim-Sen sendika üyesi.
Halk müziğinin günümüzdeki konumu ve geleceği hakkındaki görüşlerini şöyle dile getiriyor:

“Halk müziği; kökleri geçmişe dayalı acılarımızı, hasreti, kavuşmayı, sevgiyi ifade eden, adalet arayışında dilimiz, öfkemiz, gülen ayvamız ağlayan narımız... Günümüzde bu değerleri sahiplenmek insan olabilmenin bir koşuludur. Yerel sanatçılar kendi yörelerinin sözleriyle yoğurdukları halk müziği geleneğini sürdürmeye çalışmaktadır. Onları sahiplenip desteklemek halk müziğinin devamlılığı açısından çok önemlidir. Teknolojinin ve iletişim araçlarının gelişmesi farklı müzik tarzlarının daha fazla öne çıkması bir zenginlik. Ancak popüler müzikler halk kültüründen uzak durumdalar.
Türkü formundaki besteler gün geçtikçe azalmakta. Bu alanda uğraş veren; şiir yazan veya beste yapan sanatçıların geçmişle bağı koparmadan, halkın sevdası, derdi, tepkisini yansıtmaları gerekiyor. Şimdiki zamanın Karacaoğlan’ı Musa Eroğlu, rahmetli Neşet Ertaş, şelpe ustası Erdal Erzincan, Arif Sağ, oğlu Tolga Sağ gibi…
Halk müziği, oluşacak yeni toplumun örülmesinde önemli etkendir. Türkülerimizin içeriğinin boşatılmasına izin vermeyelim. Ayağı kendi toprağına basmayan, oradan beslenmeyenler halk tarafından unutulmaya mahkûmdur.”
Son söz…
“Bir ülkenin türkülerini yapanlar, kanunlarını yapanlardan daha değerlidir.” (Tales)
Türküler gibi dostça sevgiyle kalın...

Toplamda 50’nin üzerinde şarkı besteledi. Sosyal medya aracılığıyla paylaşımda bulunduğu eserler şunlardır:
Söz-Müzikleri kendisine ait olanlar: Çektiğimiz Gurbet Elinden, Ömrüm Kar Boranda Kalmış, Bir Aralık Uğrasan, Gidelim Bu Diyarlardan, Tadı Tuzu Yok, Dost, Soma, Pazarcının Türküsü, Lümpen Proleterin Şarkısı ve Alamut’a Giden Yol

Şiirleri arkadaşlarına, ozan ve şairlerimize ait olan eserler: Umutlarım Seninle (Nur Davuş), Sen Geldin Ya (İshak Çetin), Divane Dolaşırım (Recai Bayramkan), Dibi Tutmuş Sevdanın (E. Beyza Öztürk), Ayvaz Geliyor (Köroğlu), Felek Şol Kanadım Kıraldan Beri (Pir Sultan Abdal), Taht–Demedim ki (H. Hüseyin Korkmazgil), El Tutuşa Tutuşa (Can Yücel), Ölesim Gelir (Süleyman Özerol-Uğur bozan) *

* 12 Nisan 2015 kendisinden derlendi.

Ölesim Gelir: https://youtu.be/8h0vGXA0ymM

Yorumlar

Popüler Yayınlar