Çöllo Dayı, Soma...

     ÇÖLLO DAYI, SOMA…
              
Turan ŞAHİN

Köyümüzde “Çöllo” lakabıyla bilinen Şinasi Demir, sağlık memurluğundan emekli oldu. Köye yerleşerek ufak çaplı rençperliğe başladı. Bize de akraba düşer, sever sayarız…
Ergenlik zamanlarımdaydı... Çöllo Dayı, Kurtderesi dediğimiz yörede bulunan ekinini biçmek için tırpanını sırtlar, yola düşer… Bir süre ekinini biçtikten sonra rahatsızlanır, köye döner. Döner ama ne dönme; kendini havaya kaldırıp kaldırıp yere çalıyor, inliyor, bağırıyor, feryat figan…
Köylü tüm koşuştu yanına. Sebebini anlamaya çalışırken bir yandan da bir yerine zarar vermesin diye tutmaya çalışıyordu. Ancak onu tutmak imkânsızdı. Ben böyle bir şey daha görmedim. O zaman araba nerde? Bir şekilde tortop edip kazaya götürdüler.
Meğer çişini yapamamış Çöllo Dayı… Bizim orda buna “sidikliği durmuş” derler. Sağlık ocağında iğne yapıp açmışlar sidikliğini, kurtuldu geldi köye.
Daha sonraları köy meydanı sohbetlerinde başından geçen bu olayı kendine özgü yorumuyla anlatırken; “Ula gurbanım az daha ölecadim” der, bir yandan da gülerdi. Sohbeti hoş adamdır…

SOMA katliamı için…
Emeği ucuza alan akbabalara...
Bunlara prim veren koruyan malum politikacılara…
Rabia için ağlayıp, vatandaşı için bu doğaldır diyenlere…
Karbondioksit ölümü tatlı ölümdür diyen adilere…
Sadece sidikliğiniz dura hemi!
Bütün bunarlı yazacakken bu anımı hatırladım…
Ölmeyin, ölürseniz acıyı anlamazsınız. Sidikliğiniz dura da sağlık ocağına yetişemiyesiniz!
Hayatını kaybedenlere Allah’tan rahmet ailelerine sabır diliyorum…

Çöllo Dayı ömrün uzun olsun…

Yorumlar

Popüler Yayınlar