Ali Efter Ökdemir’den ‘Adım Adım İlkokumaya Geçiş’


Ali Efter Ökdemir’den 
‘Adım Adım İlkokumaya Geçiş’

Süleyman ÖZEROL

Malatya Yorum’da “Geleceğin Bir Adı Var” köşesinde yazdığı yazılardan bir bölümünü “Bir Sağımlık Seslenmeler-I” adı atında yayınlamıştı. Eylül 2010’da kitapla ilgili olarak yazdığım yazıda tanışmamızı ve sonrasını ve kitabı ile ilgili düşüncelerimi yazmış, yazılarından örnekler vermiştim.
“Malatya’da 1991 sonbaharında bir etkinlikte tanıdığım A. Efter Ökdemir ile 1993 Kasımında Malatya Yorum’da da birlikte yazmaya başladık. 1995 yazında Radyo Fon’un şiir yarışmasında birlikteydik, bir yıla yakın Kültür Sanat Programında da birlikte olduk, bazı programlara birlikte katıldık. 1998 yılında emekli olup Malatya Yorum gazetesinin yazı işleri müdürlüğünü üstlendiğimde yine birlikte yazmaya başladık. ‘Bizi terk etmeyen yazarımız’ olarak, “Geleceğin Bir Adı Var” köşesindeki kısa ama doyurucu, şiirsel yazılarıyla hala bizimle…”
“Şiir gibi düzyazı yazmayı yeğleyen Efter aynı zamanda devrik cümle kullanmayı da seviyor. Onun şiirlerini ve yazılarını dikkatle okumak gerek. Yazılarındaki şiirselliğin yanında özdeyiş gibi dizelerine-cümlelerine de rastlarız.” diyerek kitabından örnekler vermiştim.
“Öğretmenler, çile çektikçe büyüyenler.”
“Geleceğin bir adı var: bizim çocuklar.”
“Bizler eğitimciyiz ve her koşulda bilgiyi aç kalmaya tercih ederiz.”
“Kimse bilmez bizim kadar körpecik yüreklerin göğüs kafesini çatlatırcasına korkuyla atışlarını”
“Dolduralım insan yutan kuyusunu cehaletin.”
“Bir eğitimcinin, ‘Bugünden sonrası benim neyime? Şimdiyi kurtarayım yeter' demeye söz hakkı yoktur.”
Dikkat ederseniz özdeyiş özelliği taşıyor cümleleri, sözleri. Diğer yandan eğitime ne kadar önem verdiği de belli oluyor…
1979 yılından bu yana öğretmenlik yapıyor ve öğretmenliğinin 41. yılında halen ilkokul birinci sınıfı okutuyor. Yani bunca yıldır ilkokuma yazma alanında görev yapıyor. Bu nedenle ilkokuma yazma konusunda uzman diyebiliriz.
Adım Adım İlkokumaya Geçiş/Okuma Güçlüğü Çeken Öğrencilere Yönelik Veli ve Öğretmen El Kitabı, ilkokuma yazma konusunda 41 yıllık deneyiminin ürünü ve adı üstünde, anlaşılacağı gibi ilkokuma yazma konusunda güçlük çeken öğrenciler ile veliler için el kitabı özelliğini taşıyan bir çalışma…
Kırk bir yıldan beri ilkokuma yazma öğretmenliği yapan, çeyrek yüzyıldır tanıştığımız, ‘Adım Adım İlkokumaya Geçiş’ kitabını basıma hazırladığım Ali Efter Ökdemir arkadaşıma, meslektaşıma başarılar diliyorum…

Ali Efter Ökdemir Kimdir?

1959 yılı Tunceli ili Pertek ilçesi Ulupınar köyü doğumludur.  1979 yılında öğretmen olarak Muş iline ataması yapıldı. Gaziantep'te çalıştıktan sonra Malatya’ya yerleşti. Meslek yaşantısı boyunca ara vermeden 40 yıl ilkokul 1. sınıf öğretmenliği yaptı. Halen Malatya’da görevini sürdürüyor.
‘Adım Adım İlkokumaya Geçiş’ kitabı eğitimci yazarın yedinci kitabıdır. Daha önce yayınlanan Sorumlu Eşek Olursa (Öyküler 1995), Ve Hala Soğumamıştır Yüreğim (Şiir 1997), Tümdengelim (Yöntem 1999), Yüreğimizde Yılları Devirir Hüzün (Şiir 2002), Bir Sağımlık Seslenmeler-1 (Anı, Derleme 2010), Geçmişimizi Yaşamak Köy Topraklarında (Anı Derleme 2015)

Yorumlar

Popüler Yayınlar