Babamın Askerlik Günlükleri

Babamın Askerlik Günlükleri


"Babamın Askerlik Günlükleri" adlı çalışmam Bizim Dijital'de (SAGE Yayınları) basıldı. 

Akçadağ İlköğretmen Okulunda okurken babamın askerlik defterine bazen göz atardım. Bu defterde askerlik ders notları ve çizimleri, yaptığı resimler, yazdığı şiirler ve günlükleri de vardı. Ben de resimlere özenerek resimler yapar, şiirler yazardım. Hatta bir zamanlar günlük de tutmak istedim ama sonra bıraktım. 

Babam, askerlikteki dersleri not ettiği deftere sivil yaşamından olayları da ekleyerek günlükler tutmuş, bunu bir defterde toplamış. Babamın bu defterinde 2 Şubat 1955 tarihinden 8 Şubat 1956 tarihine kadar yaklaşık bir yıl günlük notlar var. Bu notlarda yaşadığı, karşılaştığı, duyduğu bazı olayları yazmış. 20 Şubat 1956 günkü depremin ardından bir gün sonra Çukurhisar köyünde yaşananları anlatımının dışındaki günlük notlar kısaca yazılmış. Notların yanında derslerle ilgili uçak, silah, rütbe ve benzeri konularda çizimler de yapmış. Birkaç da şiir var…
Babam yıllar sonra yaptığı bir açıklamada, “29 Nisan 1975 günü bu defterde yazılı olan hatıraların hepsini Cuma Çakır’ın evinde okuduk. 20 yıl önceki geçen neşeli ve üzüntülü günlerimizi hatırladım” diyor.
Görüyoruz ki bu anılar halk öyküleri gibi köy odalarında okunarak dinlenmiş. Ben de defterdeki günlük notları yeniden düzenleyerek yazdım ve bu dosya oluştu. Resimleri de tarayarak ekleyip bir kitapçık haline getirdim. Bunları o zaman dilimi ile ilgili bazı olaylara ışık tutması açısından düzenleyerek sunuyorum.

Saygılarımla...

Süleyman ÖZEROL/11 Eylül 2011, Ballıkaya
 

Yorumlar

Popüler Yayınlar