Oktay Akbal Üzerine Kısaca


Oktay Akbal Üzerine Kısaca

Süleyman ÖZEROL
Oktay Akbal'ı altmışlı yıllarda öğrenciliğimden beri bilirim. "Suçumuz İnsan Olmak" ve "Garipler sokağı" romanlarını ta o zamanlarda okumuştum. Hatta "Suçumuz İnsan Olmak" romanını radyoda "Arkası Yarın" olarak tamamen dinlemiştim.
"Önce Ekmekler Bozuldu" adlı öyküsünün girişindeki cümlelerden yararlanarak Urfa Kısas'tan Siverek'e sürgün olduğum zaman şu kısa şiiri yazmıştım.

ÖNCE EKMEKLER

“Önce ekmekler bozuldu
Sonra her şey...”
Oktay Akbal
Böyle diyordu

Evet
Önce ekmekler
Sonra her şey

Doğa ve insan
Etken iken evrene
Ekmekler bozulunca
Her şey de bozulur
Her şey de...


13 Haziran 1981 – Siverek

Kırklı yılları, ellili yılları anlatıyordu öykülerinde.
Denemelerini de çok sevmiştim. Özellikle, "Yazmak Yaşamaktır" çok hoşuma gitmişti. Yazma konusunda en çok örnek verdiğim sözlerinden biriydi. Bu söz sanki benim için ilke olmuştu. Yıllardır günlük olarak yazmazsam duramam. Mutlaka yazmalıyım, bugün neler olduğunu kaydetmeliyim. "Kaydetmezseniz kaybedersiniz" derken de bunu belirtmek istemiştim zaten. 


Oktay Akbal, 28 Ağustos 2015 günü aramızdan ayrıldı.
Toprağı bol olsun...
Hak rahmet eylesin...

Yorumlar

Popüler Yayınlar