Hasan Avşar ve Haziran Sızısı

Hasan Avşar ve Haziran Sızısı

Hasan Avşar, hem ressamlığı hem şairliği hem de meslektaşımız olarak tanıdığım bir arkadaşımız, hemşerimizdir. 2018 yerel seçimleri ile birlikte Malatya Büyükşehir Belediyesi ve Hekimhan Belediyesi Meclis Üyesi olarak görevine devam ediyor.
Sonbahar sıralarında lise yıllarından beri yazmış olduğu şiirlerini kızı Özlem Vurucu aracılığı ile gönderdi ve yayına hazırladım, Ankara’da Öztepe Matbaasında 2021 Şubatında Haziran Sızısı adıyla basıldı. Haziran Sızısı, Hasan Avşar’ın şiirlerini topladığı ilk kitabıdır.

Hasan Avşar Kimdir?

1953 Malatya Hekimhan Güzelyurt doğumlu. İlkokulu Güzelyurt kasabasında ortaokul ve liseyi Hekimhan ilçesinde bitirdi. Liseden sonra 1973-1977 yılları arasında Hekimhan-Malatya ve Erzincan İliç Jeoloji Kampında Maden Tetkik Arama Kurumunda teknik ressam olarak çalıştı.
Sivas Eğitim Enstitüsünü bitirdikten sonra 1979-2000 yılları arasında Hekimhan ve Malatya’da öğretmenlik yaptı.1988-1990 yılları arasında hizmet içi eğitim kurslarına resim bölümünde katılarak öğretmenlik görevinin son on yılını resim-iş öğretmeni olarak sürdürdü.
2004-2009 yılları arasında; Hekimhan Güzelyurt Belediye encümen üyeliği, 2003-2006 yılları arasında; Güzelyurt Yardımlaşma ve Dayanışma Derneği Mütevelli Heyet Başkanlığı yaptı.
2014 Yerel Seçimlerinde Hekimhan Belediye Başkanlığı aday adayı oldu. 2014 Aralık ayından itibaren CHP il yönetim kurulu üyeliği, 2017 Aralık ayından itibaren CHP il yönetimi örgütten sorumlu başkan yardımcılığı yaptı.
2018 Yerel seçimlerinde Hekimhan Belediyesi Meclis üyeliğine seçildi. Halen Malatya Büyükşehir Belediyesi ve Hekimhan Belediyesi Meclis Üyesi olarak görevine devam ediyor.
Haziran Sızısı, Hasan Avşar’ın lise yıllarından beri yazmış olduğu şiirlerini topladığı ilk kitabıdır.

 Hasan Avşar’ın Malatya’da 2020 yılının aralık ayında kitabına yazdığı önsözünü birlikte okuyalım.

Uzun Yılların Birikimi

Sanat, insanların güzele ihtiyaçlarından doğmuştur. Sanatçı duyarlılık, kişi için zor etrafı için faydalı bir durumdur. Sanat ile uğraşan insanın farklı bakış açısı toplumları değiştirir. Sanat ve bilimin kol kola yürümediği bir yerde ilerlemeden bahsetmek imkânsızdır. Ülkemizin geldiği noktada bu ikisine de ihtiyacımızın arttığını hepimiz görmekteyiz.
Benim sanata olan ilgim lise yıllarında başladı ve resim, şiir alanlarında devam etti. Çeşitli karma resim sergilere katıldım. Güz Gülleri şiir kitabının kapak tasarımını yaptım. Şiirlerim Güz Gülleri, Hekimhanlı Şairler kitaplarında ve pek çok süreli yayınlarda yer aldı.
MTA’da (Maden Tetkik ve Arama Genel Müdürlüğü) başlayan çalışma hayatıma bir süre sonra sınıf öğretmeni olarak devam ettikten sonra emeklilik yıllarıma kadar resim öğretmeni olarak çalıştım. Gençlik yıllarımdan beri yazıp çizmekten hep keyif aldım ama biliyorsunuz bizim lise yıllarımız ülkenin karışık olduğu bizim yaşam alanımızın daraldığı bir dönemdi. O yüzden istediğimiz alanda eğitim alma şansımız olmadı. Ama sonradan resim öğretmenliği yaparak en azından bu isteğimi gerçekleştirmiş oldum.
İnsan belli bir yaşa gelip geriye doğru baktığında neler biriktirdiğini görüyor. Benim biriktirdiklerimi bana neredeyse hep Hekimhan kazandırdı. Dostlarım, ailem, anılarımın kesiştiği nokta ilçem ve köyüm... Yaş ilerledikçe maddi kazançlardan çok manevi kazançlarınızın kıymetini anlıyorsunuz.
Yıllarca öğretmenlik yaptım. Öğretmenlik yaparken bir yandan da resim yapar, şiir yazar, pek çok alanda uğraşırdım. Emeklilik sürecimde sivil toplum örgütleri için çalışmalar yapmaya daha çok fırsat buldum. Çeşitli derneklerin gerek yönetiminde, gerekse üyeliğinde çalışırken şunu fark ettim. İnsanlarla birlikte olmak, birlikte çalışmak, etrafımda eksik gördüğüm şeylerden şikâyet etmek yerine çözümün bir parçası olmak beni mutlu ediyor.
Hayatta bir iz bırakmak, yıllar sonra faydalı bir iş yapmış biri olarak anılmak sanırım tüm insanların istediği şeydir. Uzun yılların birikimi olan bu kitapta, yaşanan yılların izleri var. Bir köy çocuğunun yaşam izleri, gençlik heyecanları, sistemin yok ettiklerine duyulan öfke, acılar, özlemler, umutlar en yalın hali ile dizelerde dile gelen duygular…


HAZİRAN SIZISI

 

Haziran olmasa

Yangının

Yok olmanın başlangıcı

Haziran olmasa

Çıkarsak takvimlerden haziranı

Yıl on bir ay olsa

Yitip gidenler döner mi o zaman

Diner mi yürek sızılarımız

Biter mi sevgiye özlemimiz

Haziran olmasa

 

2020


Yorumlar

Popüler Yayınlar