'En Büyük Hayalim Hukuk Fakültesini Okumak'

'En Büyük Hayalim Hukuk Fakültesini Okumak'

Bir yıl önce Gazi Şahin'in şiirlerini düzenlemiş, yaşamöyküsünü de derlemiştim (15 Mayıs 2019). Yakın zamanda da yeniden gözden geçirerek, bazı değişiklikler yaparak basıma hazırladım. Yaşamöyküsünü ve kendi kaleminden düşüncelerini sunuyor, başarılar diliyorum.

Gazi Şahin 

Ayişe ve Memet Şahin çiftinin yedi çocuğundan ikincisi olarak 2 Şubat 1968 tarihinde Malatya Doğanşehir Sürgü’de doğdu. Dedesi Mamo, Adıyaman merkez Uzunköy köyünden 1950’lerin başında Malatya Doğanşehir Sürgü’ye göçmüş.
1975-1980 yılları arasında Sürgü İlköğretim Okulunu bitirdi. Orta öğrenimini yarıda bırakarak askerliğe kadar Sürgü’de çiftçi çocuğu olarak yaşamını sürdürdü. Diğer yandan kahve ve lokantalarda garsonluk yaparak hayatını kazandı.
1992 yılında evlendi. Erzincan Topçu 59. Topçu Tugayı ve Edirne Keşan 51021. Mühimmat Bölüğünde 19 ay askerliğini 30 Ağustos 1994 tarihinde tamamladı. Askerlikten sonra köy kahvelerinde çalıştı, Malatya’ya taşındı, inşaat boyacı ustası olarak çalıştı. 1995 yılına kadar Sürgü'de yaşadı. 8 Nisan 1995 tarihinde taşındığı Malatya’da inşaat boyacı ustası olarak çalıştı. 1999 yılında Gaziantep’e, 2019 yılında İzmir’e göç etti halen burada yaşamını sürdürüyor.
Açık Öğretim Lisesine devam ediyor. Her gün yürüyüş yapıyor. İyi bir gözlemci olduğunu belirtiyor ve okumayı seviyor. Biri (24) Oğuzeli Meslek Yüksek Okulunu bitirdi, diğeri (20) Gaziantep Üniversitesi Devlet Konservatuarı Müzik Bölümünü okuyan (çalgısı keman) iki kızını yetiştirmeye çalışıyor.
Yaşamın zorlukları, karşılaştığı adaletsizlikler, dinlediği halk ozanları, öğrendiği deyişler onu şiir yazmaya yöneltti. Çocuk yaşından beri var olan şiir yeteneğini son yıllarda yazdığı şiirlerle ortaya koydu. Daha çok yaşadığı ve karşılaştığı olayları, sorunlarını, aşk ve kahramanlık duygularını, yöresini dile getirdi. Şiirlerini daha çok 8 ve 11 heceli ölçülerle yazdı. Bazı şiirlerinde Gazi ve Kul Gazi mahlaslarını kullandı.
Şiirlerinden bazıları Malatya Sevdası 44 Şair 44 Şiir adlı kitapta, Gaziantep yerel gazeteleri olan Oluşum, Güneş, Pusula ve Gap gazetelerinde yayınlandı. 2015 yılında Malatya’da Güneş TV’de Şükrü Uyar'ın ‘Hayata Dair’ şiir programına katıldı.
Hem serbest hem de ölçülü şiirler yazan Gazi Şahin’in ölçülü şiirlerinden bir bölümünü bir araya toplayarak, ‘Sensiz Üşürüm’ şiirinin adıyla kitap bütünlüğünde düzenleyerek basıma hazırladım.
Gazi Şahin’in şiirleri ile ilgili eleştiri ve yorumları okurlara, eleştirmenlere bırakıyor yaşamı ve sanatında başarılar diliyor, duygu ve düşüncelerini de kendi kaleminden sunuyorum.

'En Büyük Hayalim Hukuk Fakültesini Okumak'

1990 yılına kadar her ne kadar karalama tarzı şiirler yazdıysam da özellikle 1990 yılından itibaren çok daha etkin olarak yazmaya başladım. İçimde kaynayan şairlik kazanı küçük bir Anadolu kasabası olan Malatya İli Doğanşehir İlçesi'ne bağlı Sürgü'de başladı. Sürgü, bugün Malatya’nın büyükşehir belediyesi olması nedeniyle Doğanşehir ilçesinin mahallesi konumundadır. 
Çocukluğumdan beri yazıyorum. Beni şiir yazmaya iten en büyük etken zorluklarla dolu yaşamım, karşılaştığım adaletsizlikler, dinlediğim halk ozanları, deyişler oldu. Anadolu halk ozanlarını Dinleyerek büyüdüm. Yunus Emre, Dadaloğlu, Nesimi, Karacaoğlan, Pir Sultan Abdal, Köroğlu gibi Anadolu halk ozanlarının hayatını okudum, yazdıklarından etkilendim. Özellikle Pir Sultan Abdal ve Kul Nesimi'nin yaşamöyküleri beni çok etkiledi. 
Âşık Mahzuni, Arif Sağ, Musa Eroğlu, Yavuz Top gibi sanatçıları dinleyerek şairliğin bir parçası oldum ve toplumun aynası olarak gördüm kendimi. Belki ekonomik olarak yüzüm gülmedi ama çok daha iyi bir zenginlik olan şairlik servetine kavuştum. Bundan dolayı mutluyum, sevinçliyim… 
Yazdığım binlerce şiirimi biriktirdiğim defterlerim Malatya’dan Gaziantep’e göçtüğüm sıralarda kayboldu. Ancak bir ilkokul mezunu olarak kalmış ve zamanında okuyamamıştım. İçimdeki okuma hevesini geliştirmek ve uğradığım haksızlıklara karşı durabilmek için, dünyanın en güçlü silahı olan kalemi yeniden elime aldım, yazmayı sürdürdüm. 
9-10 Aralık 2016 tarihinde İstanbul Maçka ve Beşiktaş'ta Emniyet personeline yapılan saldırı eylemi üzerine 15 Aralık 2016 tarihinde, ‘Şanlı Polisim’ isimli şiirimi yazdım. Şiirim 16 Aralık 2016 tarihinde Gaziantep yerel basınından Oluşum ve Gap Gazeteleri tarafından manşet haber yapıldı. Bu haber üzerine Gaziantep İl Emniyet Müdürlüğü beni, Emniyet Mensuplarına gösterdiğim duyarlılıktan dolayı 19 Aralık 2016 tarihinde ‘Teşekkür Belgesi’ ile onurlandırdı. 
2016 yılında Türk Silahlı Kuvvetleri mensuplarına bölücü terör örgütleri tarafından yapılan saldırılar üzerine yazmış olduğum ‘Ben Mehmet’im’, ‘Kahraman Asker’ ve ‘Mehmetçik’ adlı şiirlerim İHA tarafından ‘Mehmetçiğe Anlamlı Şiir’ olarak haber yapılıp medyaya servis edildi. 
2017 yılının Eylül ayında Açık Öğretime kayıt yaptırdım, 2018 yılının Aralık ayında Ortaöğrenim Bölümü'nü Bitirerek Açık Öğretim Lisesi'ne geçtim, öğrenciliğim devam etmektedir. 
Otuz beş yıldır inşaat boyacı ustası olarak çalışıyorum. İki kızımı da yetiştirdim. En büyük hayalim ve hedefim ise Hukuk Fakültesi okumaktır. İçimdeki bu hayalimi geç de olsa gerçekleştirmek istiyorum. 
‘Üşürüm Sensiz’ benim ilk kitabım. Kitabımın hazırlanması ve basım giderlerinin karşılanmasında Mehmet Balkış, Osman Katiboğlu ve Atilla Özdemir ile birlikte tüm hemşeri, arkadaş ve dostlarıma, her şeyi ile basıma hazırlayan ve basımı takip eden Süleyman Özerol'a teşekkür ederim. 
Saygılarımla… 

Yorumlar

Popüler Yayınlar