Gülşen Çandar, HOY-TUR, Hekimhanlılar Derneği, Memik Kibarkaya, Fikret Otyam...

Gülşen Çandar, HOY-TUR, Hekimhanlılar Derneği, Memik Kibarkaya, Fikret Otyam...
Fikret Otyam N. Nedim Şahhüseyinoğlu 
İle (1996)

Süleyman ÖZEROL

Çok yönlü sanatçı Fikret Otyam Otyam'ın 8 Ağustos 2015 günü saat 23.45'te yaşama aramızdan ayrıldı.
Hak rahmet eylesin...

28 Nisan 2006 tarihli Anıya Benzer notlarımdan...

Gülşen Çandar’ı aradım. Babası ile ilgili bilgileri faksla bildirebileceğini söyleyince ADD Malatya Şubesinin numarasını verdim.
EGO’da doğal gaz parasını yatırdıktan sonra HOY-TUR’a uğradım. Uzun zaman önce ailesinin Elazığ’dan geldiğini söyleyen görevli (Erksan Emre) HOY-TUR’la ilgili bilgiler verdi ve Malatya halk oyunları konusunda görüşlerini açıkladı.
Çankaya Belediyesi HOY-TUR, 197 yılında kurulmuş. Her yöreden oyunlar derleyerek oynuyoruz. Şimdiye kadar Malatya halk oyunları oynamadık. Ankara’da ve diğer yerlerde de oynayanı görmedim, duymadım.
Malatya ve çevresinde alan araştırması yapılarak oyunlar belirlenir, belirlenen oyunlar öğreticilerce ekibe çalıştırılır, saflaştırılarak 10-11 oyuna düşürülür; giysi-müzik-geçiş düzenlemeleri yapılırsa çalışmalarımızda yer verebiliriz.
Hamdi Garipağaoğlu’ndan şiirlerini almak için Hekimhanlılar Derneğine gittim. Yanında ağabeyi Muharrem Garipağaoğlu ile Mahmut Okutan adlı emekli öğretmenler vardı. Her ikisi de Akçadağ Köy Enstitüsünü bitirmişler. Mahmut Okutan (Soyadı o zaman Topal imiş), Ali Öztürk ve Avni Oktay’ sordu. Daha sonra Hüseyin Takmaz’dan söz açıldı. M. Ali Cengiz’i de anımsattım. Muharrem Garipağaoğlu Hüseyin Takmaz’ın telefon numarasını sordu. Kayıtlarımda bulamadım.
Battalgazili öğretmen arkadaş (İsmet) yanımıza uğradı. Bir süre sonra Fikret Otyam’ın sergisine gittim. Eşi Filiz Otyam yorulmuş ve uyuyakalmıştı. "Kalk, bak Filiz, Kısas'ta bulunmuş biri geldi" dedi.

Yanında oturan Pazarcıklı birisi ile bir süre söyleştik. Hekimhan’da bir buçuk yıl bulunmuş. Memik Kibarkaya… ANAP Genel Merkezinde Tarım Komisyonunda imiş. Aslında resimle uğraştığını söyledi. www.kibarkaya.8k.com sitesine girip resimlerini gördüm.
Otyam’la bir süre Kısas hakkında konuştuk. Kısas'ta bazı kişilerin Kısas fotoğrafları ile ilgili çalışma yaptığından, İbrahim Demirel ile görüştüklerinden söz ettim. 
En son kısasa 5-6 yıl önce gittiğini, Cem Vakfı’nın projesi konusunda davet ettiklerini, katılmak istemediğini bildirdiğini söyledi. 
Fikret Otyam, “Gide Gide” serisindeki kitaplardan bazılarında ve Cumhuriyet gazetesindeki yazılarında Kısas’a yer vermiştir. Özellikle, altmışların başında basılan “Hu Dost” adlı kitabında Kısas’taki birliktelik çok güzel bir biçimde anlatılmaktadır. Seksenli yıllarda yazdığı gazete yazılarında da aynı özellikleri okumak olasıdır. Altı yıl kaldığım Kısas’ta benim gözlemlerim de aynı doğrultudadır.

Yorumlar

Popüler Yayınlar